dijous, 5 de novembre del 2009

Marato NY

Aquest es el comentari d'un conegut, l'Albert, que ha corregut la marato de New York

"Bon dia a tothom. Aquesta és la meva història sobre la marató de ny.

Despertar-te a les 3.40 del matí. A les 4.00 esmorzar a l´hotel , que estava a petar pel collons del halloween. Sortir de l´hotel a peu a les 4.30 direcció national public library(20 minuts), d´on surten els autocars que et porten a Stete Island(5.00). Arribada a les 5.30 plovent . Pregunta: que collons fas desde les 5.30 fins les 9.40 de la sortida ?. Aquesta és la part + dura de la marató. Hi han carpes on estirar-te i intentar descansar, però es comencen a omplir a vessar. El fred apreta de valent. A fora les carpes, la gent que no hi ha cabut, que és moltíssima, jeu a l´herba abrigada com pot, veus gent amb llençols, plàstics i inclús sacs de dormir ( i recordo que està pluvisquejant).

Comença la cursa sota l´himne americà i el New York New York de Sinatra. Creues el pont de Verrazano, i comença l´autèntic espectacle de la Marató de Nova York. Els carrers plens i plens de gent animan-te, cridant, picant d´olles, oferin-te qualsevol cosa cosa que et pugui ajudar: taronges, plàtans, llinones, brownies, mocadors de paper, m&m´s, etc.

Aquest és l´esperit americà que ha fet d´una cursa de 26,2 milles un autèntic espectacle,al més pur estil NBA. És la seva manera d´agrair-te que hagis vingut a córrer la seva marató. Et fan i ho aconsegueixen ,sentir important. Al vespre, al dia seguent, molts corredors llueixen orgullosos la seva medalla per la ciutat, amb copets a l´esquena de felicitació dels americans. És una marató x recordar. És una marató x córrer un cop a la vida...

En quant a la meva participació, va ser força discreta:3.51. El cansament produit x 4 dies patejant la ciutat, el canvi horari, la càmera de fotos em que vaig córrer i m´obligava a parar als llocs més emblemàtics, i el tirón als isquios al km.35 aprox.que em va fer parar una estona no em va ajudar... però us diré una cosa: una cursa com aquesta, quant +tardes, + disfrutes... i jo vaig DISFRUTAR."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada